Campania de testare gratuită pe care Fundaţia Baylor Marea Neagră a desfăşurat-o în parteneriat cu Maritimo Shopping Center a fost, şi anul acesta, un succes.
În cadrul celor opt deplasări din perioada februarie – aprilie 2016, 299 de persoane s-au testat în dispensarul centrului comercial. Dintre acestea, zece au avut rezultate reactive la HIV, hepatita B sau hepatita C în urma testelor rapide şi au fost îndrumaţi către servicii medicale de specialitate. Campania a ajuns la cel de al patrulea an de desfășurare, Baylor și Maritimo punându-și resursele în comun pentru a crea o campanie longevivă și unică în România.
Colaborarea s-a născut din recunoașterea faptului că multe persoane care au nevoie de o verificare a sănătății nu se testează niciodată, nu din cauza faptului că nu își doresc acest lucru, ci pentru că nu au acces la astfel de servicii din cauza programului de lucru sau a timpului limitat. Campania facilitează accesul constănțenilor la testare, acest lucru fiind important din punctul de vedere al sănătății publice, deoarece până în prezent mai puțin de 2% din populație și-a verificat starea de sănătate în legătură cu aceste infecții care, de cele mai multe ori nu au simptome.