Fundația Baylor Marea Neagră a trecut, în 2020, alături de toți cei care solicită serviciile noastre specializate și cei care ne susțin, cel mai dur test de reziliență.
În acest an, la începutul căruia nu ne-am fi așteptat la un context sanitar cu atât de multe provocări și blocaje, ne-am testat eficiența operațională și am continuat să oferim servicii sigure.
Acum știm că nu va fi ușor să depășim foarte repede o criză cu atât de multe fațete, sanitară, socială, economică. Ce ni s-a confirmat cu mai multă forță în acest an este că putem găsi susținere pentru proiectele noastre. @AbbVie Foundation, @BIPAI, @TexasChildrens, @Gilead Science ne însoțesc în efortul de a ajuta comunitatea să dezvolte servicii eficiente de prevenire și îngrijire a bolilor infecţioase și cronice grave, mai exact tratarea și îngrijirea persoanelor afectate de hepatitele virale, infecţia cu HIV şi diabet.
A fost 2020 un an ușor? Cu certitudine că nu!
Baylor România a identificat un nou aliat în lupta împotriva hepatitei virale, acesta decizând să ofere sprijin financiar pentru programul de screening destinat populației generale. În martie a fost necesară suspendarea temporară a activității de testare în cele trei centre din Constanța și Tulcea. Realizarea unui program extins de diagnosticare a hepatitei într-o populație care depășește un milion de persoane reprezintă un succes. Baylor oferă gratuit acest serviciu, fără întrerupere, din 2009. O astfel de realizare poate fi atinsă doar prin parteneriate strategice cu finanțatorii programelor noastre.
Pe fundalul pandemiei de COVID-19, Fundația Baylor Marea Neagră a primit sprijiin pentru a-și putea relua activitatea în cadrul Centrului de Excelență Clinică din Constanța. Ajutorul financiar de urgență ne-a permis să facem față provocărilor din această perioadă dificilă, de criză sanitară dublată de una economică.
La reluarea activității, ne-am asigurat că toate persoanele care solicit servicii la Baylor România sunt în siguranță. Pentru aceasta, au fost instituite reguli privind limitarea transmiterii COVID-19 pentru beneficiarii testării pentru HIV şi hepatitele B şi C, dar și pentru cei ai serviciilor medicale și psiho-sociale.
Atunci când pandemia a lovit, la jumătatea lunii martie, ne-a pus în mare dificultate: cu starea de urgență declarată, nu mai puteam ajunge la beneficiari, nu le mai puteam oferi serviciile de care aveau nevoie. Dar nu ne-am oprit. E drept că am avut ajutoare: din 27 martie, au devenit active serviciile noastre de telemedicină şi teleconsiliere, cu sprijinul a două companii locale care au înțeles urgența și ne-au venit în ajutor.
În 2020 an lansat un nou program pentru viitorii asistenți medicali. Criza sanitară provocată de virusul SARS-CoV-2 a afectat și elevii școlilor sanitare și studenții facultăților de medicină, care nu au mai putut efectua stagiile de practică în spitalele partenere instituțiilor de învățământ. Fundația Baylor Marea Neagră le-a oferit o soluție de îmbunătățire a abilităților practice, prin sesiuni de lucru, unu-la-unu cu asistente cu experiență.
Am decis în acest an ca unii dintre colegii noștri din departamentele suport să lucreze de acasă atunci când atribuțiile acestora permiteau acest lucru. Pentru alții, ne-am asigurat că nu se expun riscului de infectare programând transportul lor în siguranță la și de la locul de muncă.
Cu toate grija pentru aplicarea măsurilor de prevenire a transmiterii infecției, unii dintre noi au contactat totuși boala. Anchetele epidemiologice au stabilit că infectarea nu a avut loc la locul de muncă. Atât cei care au trecut prin boală cât și colegii lor, martori ai suferinței și îngrijorărilor provocate de o afecțiune cu manifestări atât de diferite și neașteptate, rămânem cu confirmarea faptului că măsurile de prevenire a transmiterii infecției funcționează. Din fericire toți colegii noștri s-au recuperat complet și niciunul nu a transmis infecția unui alt membru al echipei. Ne bucurăm că și aceste măsuri au contribuit, pe lângă toate celelalte, de la procese la formare, la ergonomie, la o creștere considerabilă a încrederii în capacitatea Fundației Baylor Marea Neagră ca angajator de a le oferi cele mai bune condiții. Iar acest lucru se reflectă în calitatea serviciilor pe care le oferim.
Suntem pregătiți să intensificăm rapid activitățile de îndată ce urgența sanitară va dispărea și un număr cât mai mare de persoane va accepta să contribuie la aceasta prin vaccinare. Ne dorim ca această pandemie să se încheie cât mai curând, cu cât mai puține pierderi în comunitate, astfel încât pacienții noștri care suferă de infecții sau alte boli cronice să poată primi, nu doar la noi ci și la ceilalți furnizori de servicii medicale, atenția și îngrijirile de care au nevoie.