Fundația Baylor Marea Neagră a organizat cursul de formare profesională continuă „Abilităţi de intervenţie în evaluarea şi consilierea pacienţilor cu boli cronice în privința aderenței terapeutice”. Cursul s-a adresat psihologilor clinicieni și asistenților sociali care lucrează cu bolnavii cronici în spitalele din România (HIV/SIDA, cancer, tuberculoză, tulburări psihice, etc.) sau în căminele de bătrâni din sistemul de stat.
Instruirea, care s-a desfăşurat pe parcursul a trei zile, a fost susţinută de trainerii Alexandra L. Dima – cercetător post-doctoral în științele sănătății în cadrul HESPER (Health Services and Performance Research), Universite Claude Bernard, Lyon, Ana-Maria Schweitzer – psiholog clinician principal şi Luiza Ș. Vlahopol – psihoterapeut autonom. Predarea s-a bazat pe o varietate de metode, precum studii de caz, exerciții și aplicații individuale și în echipă. De asemenea, participanții au primit ca suport de curs manualul „Teoria și practica aderenței la tratament – manual pentru clinicieni”.
„Mulţumesc frumos pentru calitatea prezentării informațiilor şi pentru stilul clar, concis şi deschis cu care ne-aţi împărtăşit munca dumneavoastră! Mulţumesc pentru ocazia oferită de a întâlni alţi asistenţi sociali cu care am putut schimba opinii, informații”, a declarat unul dintre participanți.
La cursul Baylor au participat 24 de specialişti din Constanţa, Harghita, Iaşi, Vaslui, Mureş, Târgu Jiu, Ialomiţa sau Bucureşti. La finalizarea cursului, psihologii şi asistenţii sociali au declarat că, în medie, cunoștințele lor referitoare la construirea unei intervenţii de creştere a aderenţei, la determinanţii aderenţei şi despre formularea obiectivelor despre tehnicile de schimbare comportamentală au crescut cu peste 71%.
Până în prezent, cursurile organizate de Baylor au format 140 de specialişti în aderenţa la tratament.
Alte păreri ale participanţilor:
„După acest curs este ca şi cum ni s-au schimbat dioptriile. Ne-am dat seama că noi, în prima zi, am acţionat şi realizat un plan de intervenţie fără să ascultăm cu adevărat pacientul. Am pornit de la o supoziţie. În zilele acestea am văzut că poate să existe o procedură şi că este bine, ca specialist, să lucrezi după proceduri. Astfel, ne creştem şi satisfacţia profesională, pentru ca ştii că ai lucrat corect” „Aţi fost minunaţi şi ţin să vă mulţumesc pentru contribuţia pe care aţi avut-o în procesul meu de dezvoltare personală” „Mi-a făcut o mare plăcere să particip la acest curs. Sunteţi cu adevărat profesioniste!” „Mi-am propus o schimbare în viaţa personală şi profesională odată cu participarea la acest curs. Vă mulţumesc!” „Mulţumesc pentru structura cursului: clar, interactiv, mediu ambient excelent, informaţii de foarte bună calitate şi prezentare foarte bună” „Foarte multă informaţie bine structurată. Materiale concrete pe care le putem folosi în activitate. Mulţumim!” „Un curs foarte util cu multe elemente aplicabile în munca noastră”